In 12 weken begeleid ik je naar een leven waarin eten niet meer de hoofdrol speelt, maar vertrouwen in jezelf primeert.

 

Wat wel?

  • Individueel traject met modules en persoonlijke opvolging.
  • Elke week krijg je per mail praktische, haalbare opdrachten. Bijvoorbeeld: stel een plan op met wat je die dag gaat eten om je honger te stillen. Noteer achteraf wat je eventueel nog extra at (bv. uit ‘goesting’ of gewoonte, of door een bepaalde emotie).
  • Wekelijkse coaching waarop we samen je vorderingen bespreken. Of over iets anders praten, bijvoorbeeld als je vragen hebt of als er iets op je lever ligt.
  • Je leert vrijheid ervaren rondom eten, je neemt de controle terug over je eetgedrag en maakt komaf met emo-eten.
  • Je leert gevoelens toe te laten en te aanvaarden zoals ze zijn, zodat je zelfvertrouwen opbouwt en mild wordt voor jezelf.
  • Van doelloos eten en onbewust overeten naar bewuste keuzes leren maken en genieten van elke hap.
  • Afvallen is niet het einddoel, maar de kans dat je na het traject een paar kilootjes minder weegt is groot.
  • Je schrapt het woordje 'moeten' uit je woordenboek

 

Wat niet?

  • Geen dieet. Want die heb je waarschijnlijk toch al allemaal geprobeerd, zonder langdurig effect.
  • Geen restricties.
  • Geen saaie, droge theorie over wat je wel en niet mag eten. Ik wijs niet graag met het vingertje. Je weet natuurlijk zelf allang dat je beter dat kipfiletje met groenten eet i.p.v. die sappige hamburger met frietjes.
  • Ik ben helaas geen wonderdokter. De (tover)kracht om je negatieve eetpatronen of hardnekkige eetgewoontes te veranderen ligt in jou.

 

Praktisch

Het programma bestaat uit 12 wekelijkse coachingsessies van één uur.
Je krijgt elke week op voorhand een bundel met werkbladen.
Elke module werkt als een legoblokje dat in het vorige blokje klikt.

De 12 modules zijn opgedeeld in 4 delen.

  • Deel 1

Leer je eten in te plannen en vertrouw erop dat je dit naleeft. Stap voor stap bouw je een gezonder eetpatroon op. ‘Moeten’ maakt plaats voor ‘mogen’ en ‘kunnen’. Luister naar de signalen van je lichaam: hongergevoel en verzadigd gevoel.

  • Deel 2

Verdiepingssessies over gedachten en gevoelens.

  • Deel 3

Tools die je leren omgaan met zelf-sabotage en verlangen naar eten, zodat je op moeilijke momenten niet terugvalt in oude patronen.

  • Deel 4

Leg de basis voor je toekomst. Hoe hou je het vol, hoe ga je om met tegenslag en wat doe je als de weegschaal niet meewerkt.

Kostprijs: 750 euro (incl. btw)

 

Tijdens het traject leggen we de focus op je mindset t.o.v. eten en de rol van je gedachten op je gewichtsverlies:

  • Schrap geen voedingsgroepen, maar schrap excuses.
  • Stop met opgeven in plaats van te stoppen met het eten van koolhydraten.
  • Geniet van gezond eten in plaats van angstig te zijn dat je altijd te dik bent en blijft.

Ik beloof je geen magische ‘quick fix'. Het doel van dit traject is om je op weg te zetten naar een nieuwe relatie met eten en met jezelf. Een liefdevolle relatie vol plezier, waar je voor de rest van je leven op kan terugvallen.

Vraag vrijblijvend een kennismakingsgesprek aan om samen te verkennen waar je nu staat, waar je naartoe wilt en hoe mijn programma jou helpt om daar te geraken.